Fler bilder ur verksamheten

• Lite berättande bilder ur delar av verksamheten. De yngsta barnens hösttavlor som beskriver hur barnen upplever de förändringar som sker i naturen just nu (220927), och de färger de ser i naturen.
  • Vi ser också från barnen, lite av det språkutvecklande arbetet som pågår med hjälp av Babblarna.
  • De allra äldsta barnen i huset, har tillsammans med pedagoger skapat en läshörna, där de dagligen läser böcker tillsammans. Varje bok som lästs, sätts upp med hjälp av en bild på väggen. Detta för att barnen skall minnas de sagor de hört och i lek och/eller samtal, återberätta dessa sagor. Otroligt viktigt för barnens språkutveckling.
  • Våra barn på Junibacken, plockade tillsammans väldigt många äpplen från ett äppelträd de fann under en utflykt. Av dessa äpplen bakade de sedan tillsammans med pedagogerna, flera smulpajer och anordnade ett väldigt trevlig Café för oss alla på gården idag. (220927). Barnen turades om att stå i kassan. De tog betalt med hjälp av stenar och en stor portion fantasi. En underbar förmiddag.